Simpel taalgebruik
Iedereen weet inmiddels wel wat [vul in jargon] betekent…
In Overijssel mogen inwoners tijdens de statenvergadering op een belletje drukken op het moment dat een ambtenaar iets zegt wat hen niet duidelijk is.
Deze methodiek zouden we eigenlijk een tijdje moeten invoeren bij alle (raads)vergaderingen en presentaties van strategische plannen en beleid.
Wij zijn in de zorg al best goed (in elk geval bewust) geworden van simpel taalgebruik. Toch zie ik veel beleidsmakers er vaak van uitgaan dat woorden die zij zelf vaak gebruiken ook voor medewerkers duidelijk zijn.
Denk aan: de juiste zorg op de juiste plek, positieve gezondheid, passende zorg, doelgroep gericht, klant gestuurd, strategie, strategisch beleid, netwerksamenwerking etc etc.
INspiratie 
Vacature: Strategisch Procesbegeleider – Maatschappelijke Vraagstukken
Wil jij maatschappelijke organisaties en samenwerkingsverbanden helpen hun visie scherp te krijgen én deze samen met medewerkers tot leven te brengen? Bij Weyond krijg je de kans om samen met ons kleine, high performing team te werken aan strategieën die écht verschil maken.
Voor verandering heb je niet altijd een projectplan nodig!
Grote transformaties bestaan uit honderden kleine veranderingen. Het is verleidelijk om daar dan meteen een project van te maken. Maar vaak is het veel simpeler dan dat… Soms zijn het gewoon “stekker-stopcontact” veranderingen.
Dit is (eigenlijk) jouw leiderschapsteam
Dit is (eigenlijk) jouw leiderschapsteam Ik heb het al vaker verteld, maar 70% van jouw strategie...