Hoe klinkt de hartslag in jouw organisatie?

Hoe klinkt de hartslag in jouw organisatie? Is die er eigenlijk wel? Leef je eigenlijk nog?

πŸ’— πŸƒπŸ½β€β™€οΈ De hartslag kan zijn: We hebben het druk, we hebben het druk, we hebben het druk
πŸ’— πŸ€” De hartslag kan ook zijn: We denken in mogelijkheden, we denken in mogelijkheden, we denken in mogelijkheden
πŸ’— πŸ‘΅πŸ½ De hartslag kan ook zijn: Wat kan de klant zelf? Wat kan de klant zelf? Wat kan de klant zelf?

Ruim 50% van de medewerkers kennen de visie of de strategie van hun eigen organisatie niet*. Zij weten niet of deels wat het plan is om de doelen van de organisatie te bereiken.

Mensen willen graag weten waarvoor ze werken. Wat is ons hogere doel? Waarom is dit belangrijk? Dat gesprek moet vaker plaatsvinden. En ja, een bericht op intranet helpt. De strategie in een boekje verspreiden helpt. Maar dat is niet genoeg!

70% van de goed ontwikkelde strategieΓ«n FALEN door een tekort aan alignment. Alignment is het in lijn brengen van alle middelen van de organisatie met de gekozen strategie. Medewerkers delen deze visie en handelen hiernaar.

Je moet op zoek naar je hartslag. Hoe gaat jullie organisatie structureel de strategie in het hoofd en hart krijgen van jullie medewerkers?

Hoe ga jij de strategie in de organisatie delen?

 

Heeft jullie hartslag een elektroshock of een reanimatie nodig? Kijk dan het volgende webinar terug:

πŸ‘‰ Zo introduceer je een strategie in je organisatie

*Bronnen

  • Strategiehoogleraar Costas Markides, van de London Business School, in de Harvard Business Review, juni 2022
  • Losing from day one: Why even successful transformations fall short about a McKinsey research on organization transformations, 2021

INspiratieΒ 

Op de wc gebeurt het

Op de wc gebeurt het

Al minimaal een jaar hangt er een poster op de toiletten van Careyn. Deze is impactvol om verschillende redenen. Lees hier welke dat zijn.