Webinar: Zo ga jij de strategie in de organisatie delen
Hoe klinkt de hartslag in jouw organisatie? Is die er eigenlijk wel? Leef je eigenlijk nog?
π ππ½ββοΈ De hartslag kan zijn: We hebben het druk, we hebben het druk, we hebben het druk
π π€ De hartslag kan ook zijn: We denken in mogelijkheden, we denken in mogelijkheden, we denken in mogelijkheden
π π΅π½ De hartslag kan ook zijn: Wat kan de klant zelf? Wat kan de klant zelf? Wat kan de klant zelf?
Ruim 50% van de medewerkers kennen de visie of de strategie van hun eigen organisatie niet*. Zij weten niet of deels wat het plan is om de doelen van de organisatie te bereiken.
Mensen willen graag weten waarvoor ze werken. Wat is ons hogere doel? Waarom is dit belangrijk? Dat gesprek moet vaker plaatsvinden. En ja, een bericht op intranet helpt. De strategie in een boekje verspreiden helpt. Maar dat is niet genoeg!
70% van de goed ontwikkelde strategieΓ«n FALEN door een tekort aan alignment. Alignment is het in lijn brengen van alle middelen van de organisatie met de gekozen strategie. Medewerkers delen deze visie en handelen hiernaar.
Je moet op zoek naar je hartslag. Hoe gaat jullie organisatie structureel de strategie in het hoofd en hart krijgen van jullie medewerkers?
Hoe ga jij de strategie in de organisatie delen?
Heeft jullie hartslag een elektroshock nodig? Stuur mij dan een bericht, want dan gaat een Webinar niet helpen.
Heeft jullie hartslag een reanimatie nodig? Meld je dan op de volgende link aan voor het Webinar op 17 januari: hoe introduceer je een strategie in je organisatie?
*Bronnen
– Strategiehoogleraar Costas Markides, van de London Business School, in de Harvard Business Review, juni 2022
– Losing from day one: Why even successful transformations fall short about a McKinsey research on organization transformations, 2021
INspiratieΒ 
Regionale samenwerking in de matrix-regio
De regiovisie op de toekomst van de ouderenzorg op de Noord-Veluwe gaat o.a. uit van samenwerking in een π¦πππ«π’π±-π«ππ π’π¨.
Cruciale fout bij het introduceren van een nieuwe strategie in de organisatie
Bij het ontwikkelen van een strategie kom je tot inzichten. Deze βaha-momentenβ zijn bepalend voor de keuzes die jullie maken in de strategie.
Hoe vinden de gemeenschap en het (zorg)systeem elkaar?
Komend jaar zet het Gideon’s B collectief in op dit onderwerp.