WEBINAR
Zo krijg je de
regionale strategie
van het papier af
voor bestuurders, directeuren, (programma)Managers
en veranderaars
Na het maken van een (regio)visie tussen organisaties die niet gewend zijn om samen te werken, is er vaak een soort leegte. Iedereen staat te springen om iets te doen, maar niemand weet waar te beginnen. Iedereen raakt dan ook een beetje gefrustreerd.
Dan krijg je vragen als:
- Hoe komen we van een denk- naar een doe-tafel?
- Hoe lang mag het duren voor we tot concrete resultaten komen?
- Hoe zorgen we dat de visie landt bij professionals, samenwerkingspartners, de gemeenschap of inwoners?
De afgelopen jaren hebben we met veel verschillende regio’s gewerkt. Een ding werd duidelijk: er is niet één aanpak die overal werkt.
Vind jij dat jouw regio strategie vastzit?
Dat visie moeilijk van het papier afkomt?
Dat de energie er een beetje uitloopt?
Kortom: mag er een beetje gas bij? Peper erin?
4 denkramen
In dit webinar nemen we je mee in vier denkramen die jou helpen om beweging te brengen in de regio; gebaseerd op actuele praktijkvoorbeelden.
We behandelen onder andere:
- ‘De beweging ‘een samenredzame gemeenschap’ – domein overstijgend netwerk Noord Veluwe (van 4 naar 70 organisaties).
- ‘De Bruggenbouwers’ – Gehandicaptenzorg netwerk (10 organisaties).
- ‘Krachtig Verbindende Regiovisie Utrecht’ – Ouderenzorg netwerk (42 organistaties).
Inschrijven
INspiratie 
Vertel niet wat je gaat doen, maar wat je hebt bereikt
Voor veel organisaties is de nieuwjaarsborrel vaste prik om toekomstplannen te delen. Maar er zijn zo veel redenen waarom dit niet het ideale moment is. Wat kun je dan wel doen?
Durf jij je (regio)strategie op Linkedin te gooien voordat ie af is?
Over het algemeen wordt een (regio)strategie pas gedeeld als ie af is. Als de makers het eens zijn over alle punten en komma’s. Maar wat als je de conceptversie, na slechts één feedback ronde, op LinkedIn gooit?
De cijfers: waarom je zou moeten doen aan alignment…
Al sinds de oprichting van Weyond heb ik geen dag níet nagedacht over alignment. Waarom? Iedereen is altijd bezig met plannen maken. MAAR… het meest frustrerende is als deze plannen uiteindelijk geen werkelijkheid worden.