Simpel taalgebruik
Iedereen weet inmiddels wel wat [vul in jargon] betekent…
In Overijssel mogen inwoners tijdens de statenvergadering op een belletje drukken op het moment dat een ambtenaar iets zegt wat hen niet duidelijk is.
Deze methodiek zouden we eigenlijk een tijdje moeten invoeren bij alle (raads)vergaderingen en presentaties van strategische plannen en beleid.
Wij zijn in de zorg al best goed (in elk geval bewust) geworden van simpel taalgebruik. Toch zie ik veel beleidsmakers er vaak van uitgaan dat woorden die zij zelf vaak gebruiken ook voor medewerkers duidelijk zijn.
Denk aan: de juiste zorg op de juiste plek, positieve gezondheid, passende zorg, doelgroep gericht, klant gestuurd, strategie, strategisch beleid, netwerksamenwerking etc etc.
INspiratie 
Hoe Lego de connectie met hun doelgroep weer terugvond
Het ging slecht met Lego, maar zij hervonden connectie met hun doelgroep en kwamen uit de crisis. Hoe deden ze dat?
Strategie-introductie: Meer dan een eenmalig evenement
Gemiddeld 50% van de medewerkers kent de strategie van de organisatie niet. Hoe introduceer je een strategie in de organisatie?
Regionale samenwerking in de matrix-regio
De regiovisie op de toekomst van de ouderenzorg op de Noord-Veluwe gaat o.a. uit van samenwerking in een matrix-regio.



